May 8, 2012

Double Exposure: Canon vs. Nikon

Canon - Nikon
Δύο ανταγωνιστικές εταιρίες φωτογραφικού εξοπλισμού. Ναι ή όχι? 
Χωρίς αντίρρηση πρέπει να παραδεχτούμε ότι πρόκειται για τους ηγέτες του φωτογραφικού καρτέλ, με τις δύο αυτές πολυεθνικές να κάνουν βήματα μπροστά στην τεχνολογία εναλλάξ, αλλά ταυτόχρονα να διατηρούνται οι τιμές των προϊόντων τους, από τα entry-level έως τα άκρως επαγγελματικά, στα ίδια επίπεδα. Παράγουν φακούς ίδιου εστιακού μήκους και με συγκεκριμένες τιμές διαφράγματος στο ίδιο ακριβώς κόστος (και με ίδιο χρώμα!!). 


Ωστόσο για να θεωρηθεί ότι συμμετέχουν σε μία ανταγωνιστική αγορά καταφεύγουν σε έξυπνα τεχνάσματα: 

  • Κατοχυρώνουν η κάθε μία, της ίδιες τεχνολογίες με διαφορετικά ονόματα, 
π.χ. στην φωτομέτρηση
Matrix Metering (Nikon), και Evaluative Metering (Canon) 

Spot Metering (Nikon),  Partial Metering (Canon)


  • Δίνουν παρόμοια ονόματα στα Flashguns τους 

SpeedLight για την Nikon, SpeedLite για την Canon, 

  • Τύπος αρχείων RAW
.crw .cr2 για την Canon 
.nef .nrw για την Nikon



  • Χρησιμοποιούν και οι 2 το γράμμα D στην ονοματολογία των μοντέλων τους
Η Nikon μπροστά ενώ η Canon πίσω.

π.χ. Nikon D5100 Canon 600D αντίστοιχα.

Για να δηλώσουν την υποτιθέμενη διαφοροποίησή τους:

  • Οι φακοί τους κάνουν ζουμ και Focus με αντίθετες φορές. 
  • Χρησιμοποιούν διαφορετική άρμωση φακών και HotShoe. (πράγμα που ισχύει σε όλες τις εταιρίες παραγωγής DSLR).


Μπορεί να μου έχουν ξεφύγει πολλά ακόμη χαρακτηριστικά αλλά αυτά βρήκα πρόχειρα χωρίς ιδιαίτερη έρευνα.


Ο υποτιθέμενος πόλεμος μεταξύ των δύο Κολοσσών του φωτογραφικού εξοπλισμού έχει περάσει για έναν αδιευκρίνιστο λόγο και στους πελάτες τους. Υπάρχουν φωτογράφοι που χρησιμοποιούν προϊόντα της μίας εταιρίας και δεν καταδέχονται καν να κοιτάξουν τα προϊόντα της άλλης, πόσο μάλλον να τα δοκιμάσουν, θεωρώντας τα υποδεέστερα


Κατά τη γνώμη μου ο βασικός λόγος που συμβαίνει αυτό έχει να κάνει με την συνήθεια. Η ποιότητα των προϊόντων είναι ίδια σε γενικές γραμμές (και οι τιμές όπως είπαμε) αλλά τα χαρακτηριστικά που δίνουν την αίσθηση διαφοροποίησης, όπως η φορά των φακών, καθορίζουν το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Όταν κάποιος για οποιοδήποτε λόγο πιάσει στα χέρια του για πρώτη φορά μία φωτογραφική μηχανή και τυχαίνει να είναι Canon, τότε συνεχίζει με Canon. Σίγουρα συμβαίνει και το αντίστοιχο με την Nikon. Ένας λόγος να αλλάξει κάποιος είναι να πέσει σε ελαττωματικό μοντέλο οποιασδήποτε εταιρίας και να χάσει την εμπιστοσύνη του.

Οι Fans της κάθε εταιρίας έχουν οργανωθεί σε site, blogs, groups, στο flickr στο facebook στο Google+ και σε κάθε χώρο κοινωνικής δικτύωσης και δεν παραλείπουν να κατηγορούν τα μοντέλα των ανταγωνιστών. (λες και χάνουν οι ίδιοι πελάτες..)

Υπάρχουν και αυτοί που βλέπουν όλοι αυτή την ιστορία ανούσια και κατανοούν το δύναμη της συνήθειας οπότε και μένουν πιστοί στο brand name για αυτό το λόγο. Μπορεί για κάποιους άλλους να έχουν σημασία οι απειροελάχιστες διαφορές

Το παρακάτω video παρουσιάζει μία (ας πούμε) σύγκρουσή μεταξύ Nikon και Canon. (Check και στο προηγούμενο vid που μπροστά στο σημερινό δεν φτουράει και τόσο.. λινκ για το βίντεο)


thnx στον Γιώργο και στον Αναστάση που μου υπέδειξαν αυτό το βίντεο.  

No comments:

Post a Comment